Facebook for bagere

Facebook er kommet for at blive.

Og brugt på den rigtige måde kan Facebook være en nem og billig måde at nå ud til sin målgruppe – også for en bagerforretning. Facebook er stedet, hvor mennesker søger viden, underholdning og gode råd. Det er også her, man deler anbefalinger med hinanden.

Hvis din bagerforretning har en side på Facebook, bliver det meget nemmere for dine glade kunder at sprede budskabet til deres netværk. Det er gratis markedsføring og faktisk den bedste måde overhovedet, du kan blive kendt på. Folk vil hellere lytte til andres anbefalinger end til markedsføring.


Kom godt i gang med Facebook

Facebook er et godt medie, når du vil sætte ekstra fokus på din butik og dit gode bagværk. Fortæl små historier fra hverdagen og del billeder og videoklip af nybagt brød og fine kager fra hverdagen, særlige lejligheder og højtider.

Vi har udarbejdet en guide til, hvordan du kommer i gang med Facebook, og hvordan du får siden godt fra start.


1. Vær i øjenhøjde

Vær i øjenhøjde. Vær menneskelig. Vær dig selv, når du skriver. Forstil dig, at du taler til en af de kunder, du kender rigtigt godt.

2. Brug autentiske billeder

Autentiske billeder kan bare noget! Du har et genialt kamera i din SmartPhone. Lær at bruge det.

3. Stil spørgsmål

Stil spørgsmål, der kræver et (hurtigt) svar. Det giver kommentarer. Kommentarer giver flere visninger af dit opslag.

4. Lav konkurrencer

Konkurrencer er bare effektive.

5. Lav varierede opdateringer

Lav varierede opdateringer. Opdateringer med et billede, 5 billeder, video, konkurrencer, opskrifter, små historier osv.

6. Brug tekst på billederne

Brug tekst på dine billeder. Billeder fylder godt på mobilen. En kort tekst med det vigtigste budskab på billedet giver opmærksomhed

7. Fortæl at du har en Facebook-side

Få flere følgere ved at skilte med, at du har en Facebook-side i din butik, og hvad dine kunder kan få ud af at følge siden.

8. Brug penge

Brug penge på de opslag, der virker bedst. Opslag med mange likes og kommentarer har ramt din målgruppe. Brug et par hundrede kroner på at få opslaget til at nå ud til 3.000 potentielle kunder.

9. Hellere få gode opdateringer

Du er aldrig bedre end din sidste opdatering. Facebook og Instagram gider ikke virksomhedssider, der laver ligegyldige opdateringer. Hellere få gode end mange ligegyldige opdateringer

10. Brug emojis

Brug emojis. Lær at bruge dem rigtigt. Det giver dine opslag et personligt præg. Og det virker.

11. Lav opdateringer fra mobilen

Lav opdateringer fra mobilen. Og bliv god til det.


Mærkedage 2025

Her kan du se en oversigt over mærkedage i 2025, som du kan bruge som inspiration til events og kampagner.

Mærkedage 2024

Brug denne oversigt over mærkedage i 2024 som inspiration, når du skal planlægge events og kampagner i bageriet.

Guide til at lave opslag

Sådan laver du dine egne opslag. Vi kommer også ind på, hvordan du planlægger opslag, så Facebook selv lægger dem online.

Guide til at annoncere

Hvis du vil have det optimale ud af Facebook, er det en god ide at bruge lidt penge på at få flere til at se dine opslag.

Guide til bedre fotos

Vi har samlet 5 tips til at tage bedre fotos med din mobiltelefon.

Skabelon - lav en ugeplan

Planlæg 14 dage ad gangen, så du har overblikket og kan sikre dig, at du har fokus på rigtige produkter